Ett format perfekt för total dominans, när du vill släppa en trailer, släppa en ny produkt eller bara vill ta över hela Oceans DOOH-nätverk.

Glöm 5 och 10 sekunders spottar, detta format har inga tidsgränser.

 

Out Of Home-kanalen besitter en enorm potential, långt utanför de traditionella 5 och 10-sekunders spottarna.
Vi vet att vår annonspublik spenderar mer och mer tid utomhus och givet detta, vill vi erbjuda våra annonsörer möjligheten att nyttja D/OOH för att genomföra lanseringskampanjer, som traditionellt enkom gått i TV.

Ocean har därför tagit fram och lanserar nu:
OCEAN HEADLINER

Ladda ned produktblad här: OCEAN HEADLINER

 

 

 

Fördelning av Share of Voice:

  • 100% och total take-over på alla 1100 skärmar vid start
  • 25% resterande del av första dagen
  • 8,33% resterande kampanjperiod

 

Hur fungerar HEADLINER?

HEADLINER är uppbyggt av en 1+6 dagarsperiod med en inledande take over-våg och full synk i hela nätverket, vid ett valt klockslag. I våg två kan annonsören laborera med olika spotlängder och variationer av material.

DEL 1

  • Den första visningen av spot/trailer med total synk i hela vårt Fusion National & Icons-paket (1 100 skärmar över hela Sverige)
  • Samma spotlängd tidsstyrs exakt samtidigt i hela nätverket med möjlighet för kunden att välja mellan 45 – 220 sekunder
  • Börja helst med en nedräkning innan den första visningen för att få uppmärksamhet till ”dropen” (10,9,8,7…)

Efter den tidssynkade visningen – 25 % SoV för resten av dagen (dock då inte tidssynkat) med möjlighet att använda samma plats igen eller byta till andra spotlängder där vår rekommendation kommer att vara 20-30 sekunder på stora format och 5-10 sekunder på små format.

DEL 2

  • 6 dagar med 8,33 % SoV under resterande del av kampanjveckan
  • 20-30 sekunder på stora format och 5-10 sekunder på små format


© 2024 - Ocean Sweden