Det är med stor glädje som vi kan berätta att vår kampanj för Stiftelsen Friends som vi tagit fram tillsammans med Perfect Fools är nominerad i årets upplaga av Eurobest.

Att få internationellt erkännande för en så pass viktig kampanj som den här, är något vi sätter stort pris på säger, Jesper Albansson, Director of Marketing & Communications, Ocean Outdoor Nordics

Vi har tidigare under hösten skrivit om denna kampanj, då den utav Resumé kammade hem en andra plats i månadens kampanj.

Under barnens skolavslutningsvecka utsattes alla vuxna för mobbning. Mobbning som sker på barns telefoner, som vuxna annars aldrig skulle få se: den gömda mobbningen.

Detta gjordes genom att flytta ut den från barnens mobilskärmar till tusentals utomhusskärmar runtom i Sverige. Autentiska notiser rullade över den vanliga reklamen och trängde sig på, precis som den gör i barnens telefoner. Dygnet runt och hela tiden. För mobbningen tar inte sommarlov.

Några resultat från kampanjen:

Kampanjen fick ett starkt genomslag och letade sig in i TV-soffor, nyhetssändningar, radio och tidningar. Totalt nådde vi en organisk förtjänad räckvidd på 6 042 160.

Trafiken till Friends hemsida ökade med 242 % jämfört med samma period året innan.

Ökat engagemang i Friends sociala medier med 325 %.