Vi vill göra allt för att våra annonsörer ska få en chans att kommunicera brett, i Sveriges största digitala utomhusnätverk. Vi säger detta, även om utomhusflödena ser annorlunda ut för tillfället.

På Ocean vill vi hjälpa till och stötta våra annonsörers kommunikationsmöjligheter på alla sätt vi kan. Vi är därför väldigt glada över att vi har en programmatisk struktur och den vill vi nu slå ett slag för.

Och för att du som köpare då ska kunna testa det enda programmatiska DOOH-erbjudandet i Norden, så har vi skapat hela 157 stycken så kallade Open Deals. En Open Deal innebär att köp görs enligt ett budgivningsförfarande; är man ensam om att buda köper man till floor price plus en eventuell tech fee. Mer om vårt nya floor price längre ned.

Det här innebär att du kan nå ut på alla våra arenor, vilka omfattar 85 köpcentrum, 33 centralstationer, 15 flygplatser och 11 ikoniska Large Format skärmar på köpcentrum. Vi har dessutom skapat 13 Mosaikdeals, en per Mosaikgrupp.

Det finns alltså en Open Deal per arena, så du kan själv välja de köpcentrum, centralstationer och flygplatser du är intresserad av.

Alla dessa arenor/deals har normalt ett brutto mellan CPM 100 och CPM 70. Nu erbjuds alla dessa arenor/deals till ett floor price från CPM 10 till CPM 15. Detta är det absolut mest flexibla sättet man kan köpa digital utomhusmedia på idag. Du som köpare väljer själv, var, när och hur mycket du vill spendera.

Ett par detaljer;

  • Allt är aktivt från och med nu och har ingen tidsbegränsning
  • Alla deals är formatexklusiva
  • Kom ihåg att skicka annonsörens url till oss innan du börjar köpa, då vi behöver ”white lista” den

Så testa gärna och har du/ni frågor, så får ni gärna höra av er till anders.persson@oceanoutdoor.se