Vad kostar egentligen elen?

Att elpriserna svänger såväl upp som ned är en del av vår nya vardag, men när är det egentligen som allra bäst att starta tvättmaskinen eller dra igång dammsugaren?

Som konsument är det inte helt enkelt att veta när det lämpar sig bäst att starta tvättmaskinen, för att hålla sina förbrukningskostnader nere.

Så för att hjälpa konsumenterna samt informera om sina tjänster så valde
Göta Energi AB och Scream Mediabyrå att tillsammans med oss på Ocean Outdoor Sweden göra en dynamisk DOOH-kampanj, där elpriserna ändras i realtid och visas på våra skärmar.

I denna kampanj så visar man på ett tydligt och enkelt sett hur priserna förändras under dagen och timme för timme och hur priserna varierar från elområde till elområde.

Dvs priset som visas i realtid i Stockholm är inte detsamma som i Göteborg eller Malmö. Priset visar alltså det aktuella priset inte bara baserat på tid på dygnet utan också på den geografiska placeringen och till det elområde som skärmen befinner sig inom.

Tillsammans med bra och kontrastrika färger samt en tydlig copy är detta ett utmärkt exempel på hur man kan skapa en relevant och informerade kampanj med bra och tydligt budskap.

Nedan kan ni ser en kort film över hur det såg ut när kampanjen rullade på centralstationen i Stockholm.

https://vimeo.com/792215443