Efter en utmaning av Audi har vi svarat upp med en lika delar unik samt spektakulär impactyta som mäter 900 kvadratmeter!

Med fri placering utmed Essingeleden ger ytan annonsörer en majestätisk möjlighet till impact.

Ocean Outdoor slår upp en 900 kvadratmeter stor vepa vid Essingeleden i Stockholm.

Ytan kom till efter en utmaning från just Audi.

– Jag försöker alltid pusha och utmana mediebolag och byråer att hitta nya vägar att nå ut med våra budskap. Här ville jag utmana Ocean att hitta på något nytt – ett megaformat på ett ställe där man når enormt många människor. Färdigställandet av ytan mappar perfekt med starten för vår nya varumärkeskampanj med E-tron Sportback i centrum, säger Madeleine Kjessler, marknadsdirektör på Audi Sverige.

Den nya vepan är ett sätt att integrera digitala ytor och räckvidd med ”analog impact och räckvidd”.

– Det är spännande att i rådande läge få visa en kund vår flexibilitet, och marknaden att vi flyttar fram positionerna. Den nya megavepan utmed Essingeleden är ett steg av flera som vi tar på etableringssidan. Vårt erbjudande har nu en sådan sammansättning och dynamik gentemot andra kanaler att vi på allvar kan prata om integrerad out of home, säger Andreas Lind, vd på Ocean Outdoor Sverige.

Tidigare har American Express använt sig av jättevepan, som är den största ytan i Sverige just nu. Kampanjen gick upp vecka 38.