DCC Awards 2023

Digital Creative Competition (DCC) 2023 är nu över och det är med stor glädje som vi kan berätta att vår trejde upplaga av DCC har mottagits väl av reklam-/ och kommunikationsbranschen.

Såväl små som stora byråer, mindre välkända samt etablerade varumärken har varit med och tävlat i årets upplaga. Årets upplaga slog nytt rekord i antalet bidrag, inte bara i Sverige men i hela Norden. Mer än det dubbla antalet bidrag kom in i år, jämfört med förra, något som vi är oerhört glada för.

Nytt för i år var avsändaren i vår studentkategori, som i år var Sveriges Olympiska Kommitté.

Stort tack till alla som varit med och skickat in bidrag, det har varit en ynnest att se alla underbara idéer och få ta del av den kreativitet som finns i vårt avlånga land.

Nu tar vi sikte på 2024 och det är vår förhoppning att ni vill vara med och tävla då igen.

 

Vinnare Non-Profit
Plan International – Next Stop: Marriage, Stendahls


Vinnare Commercial
Alcro – Color Picker, M&C Saatchi


Andra plats Commercial
Adidas – Adidas Billboard Run, Accenture Song


Vinnare Students
Sveriges Olympiska Kommitté – Ett världsspråk utan ord, Felicia, Cornelia, Isa och Anton

 

Läs mer om de vinnande idéerna och ta del av deras bidrag här:
https://www.oceanoutdoor.se/dcc-2023/